Jei negalite nurodytu laiko atvykti pas gydytoją, būtinai informuokite!

Jei užsiregistravote pas gydytoją ir planuojate neatvykti jums rezervuotu laiku, apie tai gydymo įstaigai privalote pranešti iš anksto. Šalies gydymo įstaigų duomenimis, beveik trečdalis pacientų užsiregistruoja, bet pas gydytoją neatvyksta. VšĮ Kėdainių PSPC pas skirtingus gydytojus tokių neatsakingų pacientų yra nuo 10 iki 20 proc., nors, kaip pastebi registratorės ar patys gydytojai, pastaruoju metu pacientai tampa labiau atsakingi. Jei pacientai jiems rezervuotu laiku neatvyksta į gydymo įstaigą, gaištamas gydytojų ir slaugytojų darbo laikas, gydymo įstaigos patiria nuostolių, o kiti pacientai priversti laukti eilėje.

Dar trūksta tėvelių atsakomybės

Kėdainių PSPC vaikų registratūros registratorė Inga Vilčinskienė teigė, kad tikslaus skaičiaus, kiek neatvyksta vaikų pagal nurodytą registracijos laiką, nežinoma, tačiau neatsakingų tėvelių vis dar pasitaiko. ,,Pavyzdiniai atvejai, kai registracijos laiką atšaukia prieš dieną ar savaitę, būna, kad tik prieš valandą ar net 5-10 minučių likus iki vizito pas gydytoją. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai praneša apie neatvykimą, po nurodyto vizito praėjus keliolikai minučių ar valandai, tuomet iš tokio pranešimo jokios naudos. Turime vieną pastovią šeimą, kuri registruojasi pas vaikų gydytoją, bet nurodytu laiku niekada neatvyksta, skambina, praneša apie neatvykimą, keičia registracijos laiką bent penkis kartus, vis nukeldama vizitą, kol pagaliau patenka pas gydytoją“, – komentavo registratorė.  

Pasidomėjus, kas vis tik atsakingesni – jauni tėveliai ar jau didesnę patirtį turintys tėvai, kurie praneša, jog jų vaikas neatvyks jam rezervuotu laiku, pasirodo, kad vis tik labiau norėtųsi pagirti jaunesnius tėvelius, nors pasitaiko išsiblaškiusio ir jaunimo. Neretai labai atsakingos būna vaikų močiutės. 

Pasak registratorės Ingos, kai išankstinė pacientų registracijos sistema sergu.lt stringa ir pacientams nepavyksta atšaukti registracijos, jie skambina į registratūrą, kad tą padarytų registratorės, o paskui jie vėl savarankiškai rezervuojasi laiką kitam vizitui pas gydytoją.   

Nemato reikalo apie neatvykimą pranešti

Suaugusiųjų poliklinikos registratorės komentavo panašiai kaip ir jų kolegės iš vaikų registratūros.

,,Vis daugiau pasitaiko atsakingų pacientų, kurie iš anksto informuoja apie neatvykimą pas gydytoją, bet tikrai 100 proc.ne visi. Idealiausia būtų, jei praneštų prieš keletą dienų ar bent prieš dieną, bet būna atvejų, kai paskambina iki vizito likus kelioms minutėms. Dažniausiai dar suspėjame atšaukti registraciją, o į to paciento vietą gydytojas pakviečia kitą už durų laukiantį pacientą, jei toks yra. O kai pacientas praneša, kad neatvyks jau po jam skirto vizito laiko, toks talonas visiškai prapuola, kurio nebepaduosi kitam pacientui“, – teigė registratorė Ligita. Jai antrino registratorė Dalė, kad atsakomybės stokos pacientams vis tik dar labai trūksta. Žmonėms atrodo, kas čia tokio, jei jis neatėjo pas gydytoją, užsiregistruos kitą kartą, net nepagalvoja, kad jis užėmė kito paciento vietą, kuriam galbūt labiau reikėjo ir kuris būtų atėjęs laiku.  

Gal pamiršta, gal sutrukdo rimtos priežastys

Į dantų gydymo skyriaus registratūrą, kur vis dar negalima elektroninė pacientų registracijos sistema, pacientai registruojasi bei atšaukia vizitą telefonu ar atvykę į vietą. Registratorė Elena Butrimienė patikino, kad vis daugiau sulaukia skambučių, kurie praneša, kartais net priežastis įvardina, kodėl negalės atvykti pas gydytoją iš anksto rezervuotu laiku. ,,Juk registruojama prieš 35 dienas, per tą laiką gal žmonėms ir pasimiršta, gal išvykti kažkur tą dieną reikia ar šiaip atvykti kažkas sutrukdo. Jei tai pirminis vizitas pas odontologą, skambina į registratūrą, o jei negali atvykti antriniam ar dar sekančiam vizitui, tariasi su pačiu gydytoju, o jei mums paskambina, tokį pacientą nukreipiame skambinti tiesiai į to odontologo kabinetą, tuomet pats gydytojas pakoreguoja atvykimo laiką“, – komentavo registratorė. 

Dantų gydymo skyriaus vedėjos Rūtos Lavrukėnienės nuomone, neatsakingų pacientų visuomet buvo ir taip nebus, kad 100 proc. visi praneš apie neatvykimą, nors apie įstaigos tvarką, paciento pareigas ne kartą buvo viešai kalbėta ir rašyta. ,,Juk paprasčiausiai, atrodo turėtų būti viskas aišku, pacientas gauna taloną, ant kurio parašyta, kokiu telefonu pranešti apie neatvykimą. Tie, kurie ne pirmą kartą lankosi dantų gydymo skyriuje jau seniai apie tai žino“, – teigė skyriaus vedėja pridūrusi, kad ir jos pacientai darosi atsakingesni.   

Įstaigos tvarka ir paciento pareigos turėtų būti žinomi

Konkrečius, kad ir vienos dienos pavyzdžius pateikė pačios gydytojos odontologės.  

Praėjusį antradienį pas gydytoją odontologę Iną Gargasienę iš 4 užsiregistravusių pacientų, neatvyko 2 ir apie tai neinformavo. ,,Gal dėl karščio žmonės persigalvoja ir neateina gydytis dantų, bet kaip ten bebūtų, apie tai reikia pranešti“, – apgailestavo pacientų nesulaukusi odontologė.

Gydytoja odontologė Lina Šidlauskienė teigė, kad tik retais atvejais pasitaiko, kad pas ją užsiregistravęs pacientas neatvyksta. ,,O jei ir neatvyksta, prieš tai praneša, tuo metu priimam pacientą su skaudančiu dantimi, kuris kreipiasi, neturėdamas talono ar profilaktiškai patikriname dantis, nes tokių pacientų visada būna“, – atsakė Lina, kuriai pritarė gydytoja odontologė Agnė Ragožienė, kad jau prieš 2-3 dienas jos pacientai praneša apie neatvykimą ir koreguoją kitą vizitą.

Gydytoja odontologė Asta Dambrauskienė sakė, kad retas atvejis, kai pacientas apie neatvykimą praneštų. ,,Žmonėms labai trūksta pareigingumo. Užsienyje jau įtartinai bus žiūrima į pirmą kartą užsiregistravusį ir neatvykusį pacientą, bet jei tai kartosis keletą kartų, tokiam žmogui ateityje bus labai sunku patekti pas gydytoją, nes toks pacientas jau bus sistemoje, kaip neatsakingas“, – pasakojo A. Dambrauskienė. 

Jei neatvyksite, praneškite iš anksto 

VšĮ Kėdainių PSPC direktorė Audronė Rimkevičienė ne kartą žiniasklaidoje rajono gyventojams yra priminusi, jei užsiregistravus pas gydytoją, neatvyksite, apie tai gydymo įstaigai privalote pranešti iš anksto. Nauja tvarka priimta įsigaliojus Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo pataisai, kuri ir įpareigoja pacientus ne vėliau kaip prieš parą informuoti gydymo įstaigą, jei negali atvykti jam rezervuotu laiku. Įstatyme ši nuostata įtvirtinta, atsižvelgus į gydymo įstaigų duomenis, kurie rodo, kad beveik trečdalis pacientų užsiregistruoja, bet pas gydytoją neatvyksta. Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centre pas skirtingus gydytojus tokių neatsakingų pacientų yra nuo 10 iki 20 proc.

Jei pacientai jiems rezervuotu laiku neatvyksta į gydymo įstaigą, gaištamas gydytojų ir slaugytojų darbo laikas, gydymo įstaigos patiria nuostolių, o kiti pacientai priversti laukti eilėje. Jei žmonės neatvyksta pas šeimos gydytojus, tai šie tą laiką išnaudoja kitiems ligoniams, nes paprastai į šeimos gydytojus kreipiasi daugiau žmonių, nei yra išdalyta priėmimo talonų. Panašiai yra su pediatrais, chirurgais, ginekologais. Bene didžiausia problema, kai pacientai neatvyksta pas odontologą.

Nukenčia kiti pacientai ir gydymo įstaigos

Kėdainių PSPC direktorė Audronė Rimkevičienė yra minėjusi, kad tai yra didelė problema. ,,Mes porą metų analizavome skaičius ir pamatėme, kad kai kurie pacientai pas gydytojus neatvyko net aštuonis kartus. Galbūt taip yra todėl, kad leidžiame registruotis 35 dienoms į priekį ir žmogui sunku prisiminti, bei jei norime, kad trumpėtų eilės pas gydytojus, turime jausti atsakomybę ir, jei negalime atvykti, pranešti gydymo įstaigai. Tada galėtume suplanuoti vizitą kitam pacientui“, – yra komentavusi įstaigos vadovė.

,,Vienam pacientui rezervuojame pusvalandį ar valandą, jei jis neatvyksta, kito paciento greitai negausime. Gydytojas sėdi ir laukia, o juk jam atlyginimą reikia mokėti už sugaištą laiką. Dar labai neramina tėvų požiūris į vaikų dantų gydymą. Norėtųsi, kad atsakomybės būtų daugiau“, – teigė A. Rimkevičienė.

Atšaukti registraciją nesudėtinga, tai galima padaryti internetu arba paskambinus į registratūrą.






Griežtai draudžiama Kėdainietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Kėdainietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Kėdainietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 54.198.27.243.

Rašyti

Portalo Kėdainietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Kedainiai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

Pomidorų nauda mūsų sveikatai

Kol pomidorai dera dažno kėdainiečio šiltnamyje ar net lauke, jų pasiūla didelė turgavietėse, būtina prisiminti, kokią naudą mums teikia š...

Vasaros karštis ir sausra – ne kliūtis kurti savo aplinkos grožį

Kėdainių rajono savivaldybė tęsia ilgametę tradiciją ir kasmet vasarą renka gražiausiai tvarkomą aplinką. Tad jau keletą savaičių konkurs...