Jei negalite nurodytu laiko atvykti pas gydytoj?, b?tinai informuokite!

Jei užsiregistravote pas gydytoj? ir planuojate neatvykti jums rezervuotu laiku, apie tai gydymo ?staigai privalote pranešti iš anksto. Šalies gydymo ?staig? duomenimis, beveik tre?dalis pacient? užsiregistruoja, bet pas gydytoj? neatvyksta. Vš? K?daini? PSPC pas skirtingus gydytojus toki? neatsaking? pacient? yra nuo 10 iki 20 proc., nors, kaip pastebi registrator?s ar patys gydytojai, pastaruoju metu pacientai tampa labiau atsakingi. Jei pacientai jiems rezervuotu laiku neatvyksta ? gydymo ?staig?, gaištamas gydytoj? ir slaugytoj? darbo laikas, gydymo ?staigos patiria nuostoli?, o kiti pacientai priversti laukti eil?je.

Dar tr?ksta t?veli? atsakomyb?s

K?daini? PSPC vaik? registrat?ros registrator? Inga Vil?inskien? teig?, kad tikslaus skai?iaus, kiek neatvyksta vaik? pagal nurodyt? registracijos laik?, nežinoma, ta?iau neatsaking? t?veli? vis dar pasitaiko. ,,Pavyzdiniai atvejai, kai registracijos laik? atšaukia prieš dien? ar savait?, b?na, kad tik prieš valand? ar net 5-10 minu?i? likus iki vizito pas gydytoj?. Pasitaiko ir toki? atvej?, kai praneša apie neatvykim?, po nurodyto vizito pra?jus keliolikai minu?i? ar valandai, tuomet iš tokio pranešimo jokios naudos. Turime vien? pastovi? šeim?, kuri registruojasi pas vaik? gydytoj?, bet nurodytu laiku niekada neatvyksta, skambina, praneša apie neatvykim?, kei?ia registracijos laik? bent penkis kartus, vis nukeldama vizit?, kol pagaliau patenka pas gydytoj?“, – komentavo registrator?.  

Pasidom?jus, kas vis tik atsakingesni – jauni t?veliai ar jau didesn? patirt? turintys t?vai, kurie praneša, jog j? vaikas neatvyks jam rezervuotu laiku, pasirodo, kad vis tik labiau nor?t?si pagirti jaunesnius t?velius, nors pasitaiko išsiblaškiusio ir jaunimo. Neretai labai atsakingos b?na vaik? mo?iut?s. 

Pasak registrator?s Ingos, kai išankstin? pacient? registracijos sistema sergu.lt stringa ir pacientams nepavyksta atšaukti registracijos, jie skambina ? registrat?r?, kad t? padaryt? registrator?s, o paskui jie v?l savarankiškai rezervuojasi laik? kitam vizitui pas gydytoj?.   

Nemato reikalo apie neatvykim? pranešti

Suaugusi?j? poliklinikos registrator?s komentavo panašiai kaip ir j? koleg?s iš vaik? registrat?ros.

,,Vis daugiau pasitaiko atsaking? pacient?, kurie iš anksto informuoja apie neatvykim? pas gydytoj?, bet tikrai 100 proc.ne visi. Idealiausia b?t?, jei pranešt? prieš kelet? dien? ar bent prieš dien?, bet b?na atvej?, kai paskambina iki vizito likus kelioms minut?ms. Dažniausiai dar susp?jame atšaukti registracij?, o ? to paciento viet? gydytojas pakvie?ia kit? už dur? laukiant? pacient?, jei toks yra. O kai pacientas praneša, kad neatvyks jau po jam skirto vizito laiko, toks talonas visiškai prapuola, kurio nebepaduosi kitam pacientui“, – teig? registrator? Ligita. Jai antrino registrator? Dal?, kad atsakomyb?s stokos pacientams vis tik dar labai tr?ksta. Žmon?ms atrodo, kas ?ia tokio, jei jis neat?jo pas gydytoj?, užsiregistruos kit? kart?, net nepagalvoja, kad jis už?m? kito paciento viet?, kuriam galb?t labiau reik?jo ir kuris b?t? at?j?s laiku.  

Gal pamiršta, gal sutrukdo rimtos priežastys

? dant? gydymo skyriaus registrat?r?, kur vis dar negalima elektronin? pacient? registracijos sistema, pacientai registruojasi bei atšaukia vizit? telefonu ar atvyk? ? viet?. Registrator? Elena Butrimien? patikino, kad vis daugiau sulaukia skambu?i?, kurie praneša, kartais net priežastis ?vardina, kod?l negal?s atvykti pas gydytoj? iš anksto rezervuotu laiku. ,,Juk registruojama prieš 35 dienas, per t? laik? gal žmon?ms ir pasimiršta, gal išvykti kažkur t? dien? reikia ar šiaip atvykti kažkas sutrukdo. Jei tai pirminis vizitas pas odontolog?, skambina ? registrat?r?, o jei negali atvykti antriniam ar dar sekan?iam vizitui, tariasi su pa?iu gydytoju, o jei mums paskambina, tok? pacient? nukreipiame skambinti tiesiai ? to odontologo kabinet?, tuomet pats gydytojas pakoreguoja atvykimo laik?“, – komentavo registrator?. 

Dant? gydymo skyriaus ved?jos R?tos Lavruk?nien?s nuomone, neatsaking? pacient? visuomet buvo ir taip nebus, kad 100 proc. visi praneš apie neatvykim?, nors apie ?staigos tvark?, paciento pareigas ne kart? buvo viešai kalb?ta ir rašyta. ,,Juk papras?iausiai, atrodo tur?t? b?ti viskas aišku, pacientas gauna talon?, ant kurio parašyta, kokiu telefonu pranešti apie neatvykim?. Tie, kurie ne pirm? kart? lankosi dant? gydymo skyriuje jau seniai apie tai žino“, – teig? skyriaus ved?ja prid?rusi, kad ir jos pacientai darosi atsakingesni.   

?staigos tvarka ir paciento pareigos tur?t? b?ti žinomi

Konkre?ius, kad ir vienos dienos pavyzdžius pateik? pa?ios gydytojos odontolog?s.  

Pra?jus? antradien? pas gydytoj? odontolog? In? Gargasien? iš 4 užsiregistravusi? pacient?, neatvyko 2 ir apie tai neinformavo. ,,Gal d?l karš?io žmon?s persigalvoja ir neateina gydytis dant?, bet kaip ten beb?t?, apie tai reikia pranešti“, – apgailestavo pacient? nesulaukusi odontolog?.

Gydytoja odontolog? Lina Šidlauskien? teig?, kad tik retais atvejais pasitaiko, kad pas j? užsiregistrav?s pacientas neatvyksta. ,,O jei ir neatvyksta, prieš tai praneša, tuo metu priimam pacient? su skaudan?iu dantimi, kuris kreipiasi, netur?damas talono ar profilaktiškai patikriname dantis, nes toki? pacient? visada b?na“, – atsak? Lina, kuriai pritar? gydytoja odontolog? Agn? Ragožien?, kad jau prieš 2-3 dienas jos pacientai praneša apie neatvykim? ir koreguoj? kit? vizit?.

Gydytoja odontolog? Asta Dambrauskien? sak?, kad retas atvejis, kai pacientas apie neatvykim? pranešt?. ,,Žmon?ms labai tr?ksta pareigingumo. Užsienyje jau ?tartinai bus ži?rima ? pirm? kart? užsiregistravus? ir neatvykus? pacient?, bet jei tai kartosis kelet? kart?, tokiam žmogui ateityje bus labai sunku patekti pas gydytoj?, nes toks pacientas jau bus sistemoje, kaip neatsakingas“, – pasakojo A. Dambrauskien?. 

Jei neatvyksite, praneškite iš anksto 

Vš? K?daini? PSPC direktor? Audron? Rimkevi?ien? ne kart? žiniasklaidoje rajono gyventojams yra priminusi, jei užsiregistravus pas gydytoj?, neatvyksite, apie tai gydymo ?staigai privalote pranešti iš anksto. Nauja tvarka priimta ?sigaliojus Pacient? teisi? ir žalos sveikatai atlyginimo ?statymo pataisai, kuri ir ?pareigoja pacientus ne v?liau kaip prieš par? informuoti gydymo ?staig?, jei negali atvykti jam rezervuotu laiku. ?statyme ši nuostata ?tvirtinta, atsižvelgus ? gydymo ?staig? duomenis, kurie rodo, kad beveik tre?dalis pacient? užsiregistruoja, bet pas gydytoj? neatvyksta. K?daini? pirmin?s sveikatos prieži?ros centre pas skirtingus gydytojus toki? neatsaking? pacient? yra nuo 10 iki 20 proc.

Jei pacientai jiems rezervuotu laiku neatvyksta ? gydymo ?staig?, gaištamas gydytoj? ir slaugytoj? darbo laikas, gydymo ?staigos patiria nuostoli?, o kiti pacientai priversti laukti eil?je. Jei žmon?s neatvyksta pas šeimos gydytojus, tai šie t? laik? išnaudoja kitiems ligoniams, nes paprastai ? šeimos gydytojus kreipiasi daugiau žmoni?, nei yra išdalyta pri?mimo talon?. Panašiai yra su pediatrais, chirurgais, ginekologais. Bene didžiausia problema, kai pacientai neatvyksta pas odontolog?.

Nuken?ia kiti pacientai ir gydymo ?staigos

K?daini? PSPC direktor? Audron? Rimkevi?ien? yra min?jusi, kad tai yra didel? problema. ,,Mes por? met? analizavome skai?ius ir pamat?me, kad kai kurie pacientai pas gydytojus neatvyko net aštuonis kartus. Galb?t taip yra tod?l, kad leidžiame registruotis 35 dienoms ? priek? ir žmogui sunku prisiminti, bei jei norime, kad trump?t? eil?s pas gydytojus, turime jausti atsakomyb? ir, jei negalime atvykti, pranešti gydymo ?staigai. Tada gal?tume suplanuoti vizit? kitam pacientui“, – yra komentavusi ?staigos vadov?.

,,Vienam pacientui rezervuojame pusvaland? ar valand?, jei jis neatvyksta, kito paciento greitai negausime. Gydytojas s?di ir laukia, o juk jam atlyginim? reikia mok?ti už sugaišt? laik?. Dar labai neramina t?v? poži?ris ? vaik? dant? gydym?. Nor?t?si, kad atsakomyb?s b?t? daugiau“, – teig? A. Rimkevi?ien?.

Atšaukti registracij? nesud?tinga, tai galima padaryti internetu arba paskambinus ? registrat?r?.






Griežtai draudžiama Kėdainietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Kėdainietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Kėdainietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 52.14.85.76.

Rašyti

Portalo Kėdainietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Kedainiai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

„Samsung“ telefonai: kaip rinktis?

Partnerio turinys

Jei nusprendėte atsinaujinti telefoną ir išbandyti kažkurį iš naujausių „Samsung“ modelių, pasirinkimas gali pasirodyti keblus, nes visi t...

Atliekų tvarkymo centrai pataria – rūšiuoti naudinga ir nesunku

Partnerio turinys

Šiukšlės, netvarka ir dėl jų kylanti rizika sveikatai, nemalonūs kvapai bei kitos problemos nepatinka niekam. Dėl to dabartinė visuomenė vis ...