Du dideli projektai dav? puiki? rezultat?

XXI amžiuje vis labiau išryšk?ja kiekvienos mokyklos siekis tapti tarptautiškumo strategij? pl?tojan?ia institucija: ieškoma partneri? bendrai mokini? ir mokytoj? veiklai kitose šalyse, tobulinamos mokytoj? kompetencijos tarptautin?je plotm?je.

K?daini? kalb? mokykla džiaugiasi gal?dama ?silieti ? tarptautinius Švietimo main? paramos fondo inicijuojamus projektus (Erasmus+, Nordplus) ir tarptautin? veikl? laiko vienu iš prioritet?. 

2016 m. kartu su kolegomis iš Latvijos, Portugalijos ir Anglijos baig?me ?gyvendinti Erasmus+ projekt? „Z kartos kalb? mokymas“, kurio metu min?t? šali? mokytojai dalijosi ?vairi? kalb? mokymo metod? taikymo patirtimi, s?m?si žini? vieni iš kit?, reng? bendras metodikas, mokant angl? kalbos ?vairaus amžiaus mokinius. Šio tarptautinio projekto biudžet? sudar? 11 015 Eur.

Kitas, baigiamas ?gyvendinti tarptautinis projektas, buvo skirtas mokiniams. 14–17 met? jaunuoliai iš Latvijos, Švedijos, Grenlandijos ir Lietuvos dalyvavo projekte „Veiklus jaunimas priima išš?kius“, kurio tikslas – partnerini? mokykl? mokiniams leisti „patirti“ kiekvienos šalies paauglio gyvenim?: paanalizuoti, palyginti paauglio laisvalaikio praleidimo formas, šali? ekonomik?, ekologij?, kult?r?, muzik? ir pan. Šio projekto biudžet? sudar? 130 560 Eur, jame dalyvavo 32 Kalb? mokyklos program? mokiniai ir apie 80 min?t? šali? paaugli?. 

Pirmajame susitikime Švedijoje mokiniai susipažino, atliko ?vairias užduotis, skirtas bendravimui ir bendradarbiavimui, džiaug?si žiemos pramogomis. Lietuvoje gvildeno ekonomikos tem?, bandydami suorganizuoti virtual? muzikos festival? ar pasi?lyti fosfogipso panaudojimo id?j?. Egzotin?je Grenlandijoje mokiniai vykd? ?vairias užduotis, susijusias su ekologija. Paskutiniame projekto dalyvi? susitikime Latvijoje projekto paaugliai band? ?sivaizduoti Europos piliet? po keliasdešimt met?, dainavo dainas kit? šali? kalbomis…

Džiugu, kad tiek patys projekto dalyviai, tiek j? t?veliai tvirtai ?sitikin?, kad tarptautin? projektin? veikla duoda didel? prid?tin? vert?. Keletas j? ?sp?dži?.

Projekto dalyv? Migl? Stogevi?i?t?, dalyvavusi veiklose Švedijoje, Grenlandijoje ir Lietuvoje:

,,Buvo be galo ?domu! Pirm? kart? skridau taip toli, pirm? kart? buvau užsienyje taip ilgai, pirm? kart? ma?iau Šiaur?s pašvaist?, ragavau banginio m?sos ir gyvenau kaip niekad savarankiškai. Susidraugavau su daugybe grenland? ir šved?. Pails?jau nuo interneto (kitos išeities netur?jau), gavau prog? apsirengti tradiciniais grenland? drabužiais ir vis? savait? bendrauti angliškai. Dalyvaudama veiklose sužinojau filmo k?rimo ir redagavimo paslap?i? bei apie Grenlandijos ir Lietuvos vandens sistem?.“

Projekto dalyv? Urt? Šantarait?, dalyvavusi veiklose Lietuvoje, Grenlandijoje ir Latvijoje:

,,Labiausiai patiko laikas, praleistas mokyklose, nes artimiau susipažinau su mokiniais iš kit? šali? ir daugiau sužinojau apie t? šali?, kuriose jie gyvena, privalumus. Projektas suteik? man didesnio pasitik?jimo savimi, supratau, kad ir be šeimos galiu keliauti ir patirti ne?kainojam? ?sp?dži?. Net nesvajojau, kad kada nors aplankysiu toki? šalt? ir tolim? Grenlandij?.“

Projekto dalyv?s Saul?s, dalyvavusios veiklose Švedijoje, Lietuvoje ir Latvijoje, t?tis Nerijus Leikus:

,,Dukra jau?iasi „laisviau“, kai reikia kalb?ti angliškai, praturt?jo jos žodynas; labiau susidraugavo su Kalb? mokykl? lankan?iais mokiniais, ?sigijo draug? Latvijoje, Švedijoje (planuoja v?l savo iniciatyva susitikti), o tai ple?ia tarpkult?rin? bendravim?, kurio taip tr?ksta mums, lietuviams, ypa? mokiniams. Mums, t?vams, dukros angl? kalbos lavinimas, kelion?s beveik nekainavo, o tai irgi labai džiugina...“

Projekto dalyvi? Eitvil?s ir Gedmant?s, dalyvavusi? visose veiklose, mama Linalda Mickevi?ien?:

,,Džiaugiuosi, kad Kalb? mokyklos mokytojai pareng? š? projekt? ir ? j? ?trauk? Kalb? mokyklos mokinius. Kalbinukams projektas suteik? ne tik galimyb? tobulinti angl? kalb?, bet ir pakeliauti po kitas šalis, pažinti kit? taut? kult?r? ir buit?, smagiai praleisti laik? bendraamži? b?ryje. Projektas – puiki gyvenimo mokykla: jis išmok? orientuotis ?vairiose situacijose ir priimti savarankiškus sprendimus“. 

Mokyklos bendruomen? neabejoja projekto nauda mokiniams, kadangi bendraudami ir bendradarbiaudami su tarptautiniais partneriais mokiniai ?gyja nauj?, ?vairiapusi? kompetencij? platesniame sociokult?riniame kontekste, patobulina esamus kalbinius geb?jimus, pl?toja asmenines kompetencijas, ir tai j? motyvuoja siekti savo tiksl?. Džiaugiam?s ?vykdytais pirmaisiais tarptautiniais projektais ir tikim?s, kad užsimezg? bendradarbiavimo saitai leis parengti ne vien? ?dom? ir patraukl? projekt?.

K?daini? kalb? mokyklos direktor?
Aida Bilinskien?

Griežtai draudžiama Kėdainietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Kėdainietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Kėdainietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 18.219.95.244.

Rašyti

Portalo Kėdainietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Kedainiai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

„Samsung“ telefonai: kaip rinktis?

Partnerio turinys

Jei nusprendėte atsinaujinti telefoną ir išbandyti kažkurį iš naujausių „Samsung“ modelių, pasirinkimas gali pasirodyti keblus, nes visi t...

Atliekų tvarkymo centrai pataria – rūšiuoti naudinga ir nesunku

Partnerio turinys

Šiukšlės, netvarka ir dėl jų kylanti rizika sveikatai, nemalonūs kvapai bei kitos problemos nepatinka niekam. Dėl to dabartinė visuomenė vis ...