Draudžiamoje vietoje laivas kol kas neplaukios

K?daini? laivo statytojas Darius Petkevi?ius jau parod? rajono vadovams savo rank? darbo k?rin? - vytin?. Laivas užbaigtas, ta?iau iki to, kad miestie?iams jis tapt? puikia atrakcija, reikia padaryti nemažai kit?, nors jau ir ne statybos darb?.

Pastatytas laivas bus nuleistas ir prišvartuotas naujoje prieplaukoje, kai bus atlikti visi b?tinieji pasirengimo darbai.

Naujas laivas atliktas nepriekaištingai, ta?iau juo plaukti Nev?žio upe, kaip vyl?si miestie?iai, kol kas n?ra galimyb?s. Buriniam laivui plaukioti jokioje up?je n?ra pakankamai vietos. Tai ?manoma daryti tik mariose, kai moki valdyti bur? ir yra tinkamas v?jas.

Vandens kelio n?ra

Norint plaukti Nev?žio upe dabartiniam laivui, reikalingas elektrinis arba benzininis prikabinamas variklis. Ta?iau ne tik tai. Svarbiausia – vandens kelias. Nuo Nev?žio žio?i? ? Nemun? iki slenks?io prie Skongalio gatv?s 57 km ilgio laivybos kelias yra. O toje vietoje kur yra prieplauka – laivyba šiuo metu draudžiama. Norint pasiplaukioti, reikt? papildom? 3 km iki geležinkelio tilto. Tuo kaip tik dabar m?s? prašymu ir r?pinamasi V? Vidaus vandens keli? direkcijoje. Iš viso b?t? apie 60 km. Laivas, kuriuo jau b?t? galima plaukioti, taip pat turi b?ti užregistruotas.

Plaukti negali

Laiv? plukdyti gali tik kapitonas, turintis laivavedžio pažym?jim?. Ta?iau kol n?ra vandens kelio, plaukti laivu nebus galima net j? nuleidus ir ?sigijus varikl? bei suradus tinkamos kvalifikacijos kapiton?. Laivas tegali puošti krant?. Šiuo metu toks, koks yra laivas b?t? prieplaukos, senamies?io patrauklumui didinti skirtas objektas. Miestie?iai m?gsta tokias atrakcijas. Malon? vaizd? akiai. Pats laivas jau yra edukacija – tai senoviško XV-VVIII amžiais plaukiojusio, laivo kopija istoriškai buvusio uosto vietoje. Laivas tapt? traukos vieta miestel?nams ir turistams.

R?pinasi saugumu

Šiuo metu derinami vaizdo kameros prijungimo prieplaukos teritorijoje reikalai ir laivo draudimo galimyb?s. Savivaldyb?s turtas turi b?ti deramai apsaugotas.

Vytin?s statybos išlaidos yra vos daugiau kaip 12 t?kst. Eur.

? laiv? tilps iki 12 žmoni?. Vytin?s ilgis 12,70 m ir 2,85 plotis. Laivui sunaudota beveik 10 kub? puš? medienos. Pušis naudojama d?l to, kad tai lengva mediena. Net 40 litr? pušies deguto – dervos iš Suomijos – buvo sunaudota impregnuoti medin?ms laivo lentoms. Kadangi degutas yra tirštas kaip medus, j? reikia skiesti. Tam buvo naudojama dar beveik tiek pat lin? aliejaus. Derva ir lin? aliejus nuo seno naudojamos medžiagos laiv? statyboje. Pakulos, kuri? prireik? 10 kilogram?, naudojamos kaip sandariklis. Dar buvo sunaudota apie 60 kg didži?j? vini?.

Laivo nuleidimo data bus pranešta gyventojams. Visus pakviesime pasidžiaugti smagia atrakcija.

K?daini? rajono savivaldyb?s informacija




Griežtai draudžiama Kėdainietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Kėdainietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Kėdainietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 100.24.122.228.

Rašyti

Portalo Kėdainietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Kedainiai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

K?daini? „Nev?žio“ nebeišvysime naujame LKL sezone

Septyniolika sezon? Lietuvos krepšinio lygoje praleid?s K?daini? „Nev?žis“ kit? sezon? „Betsafe–LKL“ ?empionate nedalyvaus, skelbia LKL.

K?dainie?iai mini Žolin?s švent?

Krikš?ioniškasis pasaulisj mini Šv?. Mergel?s Marijos ?mimo ? dang? švent?. Ši diena yra valstybin? švent? ne tik Lietuvoje, – Lenkijoje, Ital...