Draudžiamoje vietoje laivas kol kas neplaukios

Kėdainių laivo statytojas Darius Petkevičius jau parodė rajono vadovams savo rankų darbo kūrinį - vytinę. Laivas užbaigtas, tačiau iki to, kad miestiečiams jis taptų puikia atrakcija, reikia padaryti nemažai kitų, nors jau ir ne statybos darbų.

Pastatytas laivas bus nuleistas ir prišvartuotas naujoje prieplaukoje, kai bus atlikti visi būtinieji pasirengimo darbai.

Naujas laivas atliktas nepriekaištingai, tačiau juo plaukti Nevėžio upe, kaip vylėsi miestiečiai, kol kas nėra galimybės. Buriniam laivui plaukioti jokioje upėje nėra pakankamai vietos. Tai įmanoma daryti tik mariose, kai moki valdyti burę ir yra tinkamas vėjas.

Vandens kelio nėra

Norint plaukti Nevėžio upe dabartiniam laivui, reikalingas elektrinis arba benzininis prikabinamas variklis. Tačiau ne tik tai. Svarbiausia – vandens kelias. Nuo Nevėžio žiočių į Nemuną iki slenksčio prie Skongalio gatvės 57 km ilgio laivybos kelias yra. O toje vietoje kur yra prieplauka – laivyba šiuo metu draudžiama. Norint pasiplaukioti, reiktų papildomų 3 km iki geležinkelio tilto. Tuo kaip tik dabar mūsų prašymu ir rūpinamasi VĮ Vidaus vandens kelių direkcijoje. Iš viso būtų apie 60 km. Laivas, kuriuo jau būtų galima plaukioti, taip pat turi būti užregistruotas.

Plaukti negali

Laivą plukdyti gali tik kapitonas, turintis laivavedžio pažymėjimą. Tačiau kol nėra vandens kelio, plaukti laivu nebus galima net jį nuleidus ir įsigijus variklį bei suradus tinkamos kvalifikacijos kapitoną. Laivas tegali puošti krantą. Šiuo metu toks, koks yra laivas būtų prieplaukos, senamiesčio patrauklumui didinti skirtas objektas. Miestiečiai mėgsta tokias atrakcijas. Malonų vaizdą akiai. Pats laivas jau yra edukacija – tai senoviško XV-VVIII amžiais plaukiojusio, laivo kopija istoriškai buvusio uosto vietoje. Laivas taptų traukos vieta miestelėnams ir turistams.

Rūpinasi saugumu

Šiuo metu derinami vaizdo kameros prijungimo prieplaukos teritorijoje reikalai ir laivo draudimo galimybės. Savivaldybės turtas turi būti deramai apsaugotas.

Vytinės statybos išlaidos yra vos daugiau kaip 12 tūkst. Eur.

Į laivą tilps iki 12 žmonių. Vytinės ilgis 12,70 m ir 2,85 plotis. Laivui sunaudota beveik 10 kubų pušų medienos. Pušis naudojama dėl to, kad tai lengva mediena. Net 40 litrų pušies deguto – dervos iš Suomijos – buvo sunaudota impregnuoti medinėms laivo lentoms. Kadangi degutas yra tirštas kaip medus, jį reikia skiesti. Tam buvo naudojama dar beveik tiek pat linų aliejaus. Derva ir linų aliejus nuo seno naudojamos medžiagos laivų statyboje. Pakulos, kurių prireikė 10 kilogramų, naudojamos kaip sandariklis. Dar buvo sunaudota apie 60 kg didžiųjų vinių.

Laivo nuleidimo data bus pranešta gyventojams. Visus pakviesime pasidžiaugti smagia atrakcija.

Kėdainių rajono savivaldybės informacija




Griežtai draudžiama Kėdainietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Kėdainietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Kėdainietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 54.242.193.41.

Rašyti

Portalo Kėdainietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Kedainiai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

Tęsiasi XII šalies seniūnijų žaidynių „Sportas visiems“ kėdainiečių startai

Jau finišavo XII šalies seniūnijų žaidynių „Sportas visiems“ Kėdainių rajono seniūnijų stalo teniso, krepšinio 3x3, šachmatų ir strė...

Suskaičiuotas 2019 metų valstybinių brandos egzaminų rezultatų derlius

Nacionalinis egzaminų centras jau paskelbė šių metų pagrindinės sesijos valstybinių brandos egzaminų – lietuvių kalbos ir literatūros, mat...