Dalykai, kurių neturėtumėte daryti prieš miegą

Tikriausiai mažai kas paprieštarautų, kad geras miegas yra ypač svarbus. Visgi šiais greito gyvenimo tempo laikais daugybė žmonių poilsiui skiria per mažai dėmesio. Todėl nukenčia miego kokybė, kuriai didelę įtaką turi mūsų pačių veiksmai. Dienos metu jaučiate energijos trūkumą, sunku sutelkti dėmesį, išlikti produktyviems ir emociškai stabiliems? Tuomet galbūt prieš eidami miegoti darote tai, ko nereikėtų?

Naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais

Tyrimais įrodyta, kad išmaniojo telefono, planšetės naudojimas ar net televizoriaus žiūrėjimas prieš miegą gali pakenkti jo kokybei. Todėl specialistai bent valandą prieš tai rekomenduoja vengti bet kokių šviesą skleidžiančių technologijų. Kompiuterių, išmaniųjų telefonų ir televizorių išspinduliuojama mėlyna šviesa apsunkina miego hormono melatonino gamybą. Todėl, nieko keisto, kad organizmui tampa sunkiau pasiruošti nakties poilsiui.

Žinučių rašymas

Gali atrodyti, kad žinučių rašymas prieš miegą yra „nekaltas“ dalykas. Tačiau, jeigu tai darote nuolat, verta suklusti. Nacionalinio miego fondo (angl. National Sleep Foundation) atliktos apklausos rezultatai parodė, kad maždaug 10 proc. paauglių nuo 13 iki 18 metų kiekvieną arba beveik kiekvieną vakarą yra pažadinami žinutės arba skambučio garso. Maždaug kas penktam 13–29 metų apklaustajam tai nutinka bent keletą kartų per savaitę. Jeigu tai pažįstama ir jums, prieš eidami miegoti būtinai išjunkite telefono garsą ir laikykite mobilųjį įrenginį bent šiek tiek toliau nuo lovos.

Kavos arba arbatos gėrimas

Viename kavos puodelyje paprastai būna nuo 80 iki 120 mg kofeino. Šis junginys stimuliuoja medžiagų apykaitą, kvėpavimą, kraujotaką. Organizme kofeinas gali likti net iki 12 val., todėl kavą rekomenduojama gerti pirmoje dienos pusėje, o geriausia – iki pietų. 

Jeigu negeriate kavos, tačiau vakarais vis tiek sunku užmigti, verta atkreipti dėmesį į kitų gėrimų vartojimą. Žaliojoje, juodojoje ir baltojoje arbatose dažniausiai taip pat būna kofeino. Todėl vietoj jų vakarais rekomenduojama rinktis žolelių, pavyzdžiui, pipirmėčių, ramunėlių, arbatas, kurios veikia raminančiai.

Sunkios ir intensyvios treniruotės

Tinkamai pasirinkta fizinė veikla, pavyzdžiui, lengva mankšta, joga ar pasivaikščiojimas lauke, gali pagerinti miego kokybę. Tačiau šiuo atveju labai svarbu nepersistengti. Sunkus ir intensyvus sportas prieš miegą paprastai suteikia priešinga rezultatą. Todėl juo nepatariama užsiimti vėlai vakare.

Pagerinti savo miego kokybę galite ne tik pakeisdami tam tikrus įpročius, bet ir atnaujindami savo miegamąjį. Baldų salonai Kaune pasižymi dideliu tam skirtų gaminių asortimentu. Patogiai išsirinkti tai, ko reikia būtent jums, galite jau dabar.

Užsakymo nr.: 03/26/1
UAB „Seohelis"

Griežtai draudžiama Kėdainietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Kėdainietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Kėdainietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 100.26.179.251.

Rašyti

Portalo Kėdainietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Kedainiai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

AB ,,Lifosa“ atsisveikins su ilgamečiu vadovu 

Balandžio 30 d. AB „Lifosa“ generalinio direktoriaus pareigas baigs eiti žinomas kėdainietis, ilgaamžis įmonės darbuotojas bei vadovas Jonas...

Iš pareigų atleido Kėdainių ligoninės direktorių

Penktadienį Kėdainių rajono savivaldybės meras Valentinas Tamulis žiniasklaidai pranešė, kad atleidžia Kėdainių ligoninės direktorių Stas...